فروش پروفیل گالوانیزه در شرکت کانکت

 فولاد یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی است. از مشخصات قابل توجه فولاد که باعث برتری آن نسبت به سایر مصالح ساختمانی شده، می توان به کشش، شکل پذیری و یکنواختی مقاومت در برابر فشار و کشش اشاره کرد. عملیات گالوانیزه کردن فرآیندی است که در آن پوششی روی فولاد یا آهن اضافه می شود تا از زنگ زدگی آن ها جلوگیری شود. در این مقاله قصد داریم تا انواع پروفیل گالوانیزه و روش های گالوانیزه کردن را به شما معرفی کنیم.


پروفیل گالوانیزه

انواع پروفیل گالوانیزه

با توجه به نوع ماده، سطح مقطع و وزن مخصوص، انواع پروفیل های تولیدشده در صنعت به شرح زیر هستند:


پروفیل های سبک وزن که شامل آلومینیوم و آلیاژهای آن هستند.

پروفیل های نیمه سنگین که شامل مقاطع ساخته شده از فولاد کربن هستند.

پروفیل های سنگین تولیدشده توسط نورد گرم که شامل بخش هایی با درجه کشش بالاتر هستند.

تولید پروفیل های نیمه سنگین با استفاده از سردسازی، دارای مزایای زیادی نسبت به نورد گرم است. در سردسازی، ابعاد قطعات تولیدشده بسیار دقیق تر از ابعاد قطعات تولیدشده در نورد گرم است و تفاوت نامحسوسی بین قطعه طراحی شده و ساخته شده وجود دارد. همچنین به دلیل تولید آن در دمای محیط، دیگر نیازی به سیستم های گرمایشی کوره و ذوب نیست و تولید ابعاد کوچک تر و قطعات با ضخامت کمتر نیز امکان پذیر است.


دستگاه پرس

یکی از رایج ترین فرآیندهای ایجاد سرما استفاده از دستگاه پرس است. دستگاه های پرس به چهار گروه دستی، مکانیکی، هیدرولیکی و پنوماتیک تقسیم می شوند. قالب یکی از مهم ترین اجزای دستگاه پرس است که فرم دهی و کارهایی مانند خم شدن، برشکاری و تعیین ویژگی های محصول نهایی را انجام می دهد. دستگاه های پرس، دستگاه هایی هستند که می توانند در عملیات برش، خمش و شکل دهی مورد استفاده قرار گیرند.


گالوانیزه کردن

تولید پروفیل های فولادی گالوانیزه یا گالوانیزه کردن، یک فرآیند شیمیایی، الکتریکی یا مکانیکی است. که در آن پوشش محافظی روی فولاد یا آهن اضافه می شود تا از زنگ زدگی فولاد یا آهن جلوگیری شود. متداول ترین روش تولید پروفیل های فولاد گالوانیزه و گالوانیزه کردن، تولید پروفیل های فولاد گالوانیزه با روش گالوانیزه ی Hot Dip است که در آن قطعات موجود، در حمام ماده روی ذوب شده غوطه ور می شوند.


عملکرد محافظت

گالوانیزه با استفاده از روش های زیر از آهن یا فولاد می تواند محافظت کند:


تا زمانی که پوشش از جنس روی بی عیب و سالم باقی بماند؛ از خوردگی فولاد یا آهن جلوگیری می کند.

برای گرفتن نتایج بهتر، استفاده از کرومات روی نیز به عنوان یک فرآیند صنعتی توصیه می شود.

حتی اگر فلز پایه در معرض خوردگی باشد، عمکرد محافظتی می تواند تا زمانی که تمام روی موجود در آن منطقه از بین برود، ادامه یابد.

پروفیل گالوانیزه

تولید پروفیل های فولادی گالوانیزه با روش Hot-Dip

 


این روش یک لایه ضخیم و مقاوم از آلیاژ روی، در سطح خارجی آهن یا فولاد ایجاد می کند. از الکترو گالوانیزه برای گالوانیزه کردن بدنه اتومبیل استفاده می شود که در آن سایر پوشش های تزئینی مانند رنگ، به پوشش گالوانیزه اضافه می شوند که حالت های گالوانیزه ی نازک تری را فراهم می کند. به طور کلی در تولید پروفیل های فولاد گالوانیزه به روش Hot-Dip، مقاومت فلزی که عملیات گالوانیزه روی آن انجام می شود، کاهش نمی یابد. به جز فولادهای با مقاومت بالا، که در آن ها کمبود هیدروژن می تواند مشکل ایجاد کند. تولید پروفیل فولاد گالوانیزه با استفاده از این روش در ساخت محصولاتی که به طور مداوم در معرض مواد خورنده مانند اسیدها هستند. از جمله باران اسیدی در فضای باز استفاده می شود.


برای تولید فولاد گالوانیزه ی Hot-Dip با استفاده از روش گرم، فولاد ضد زنگ در نظر گرفته می شود. از طرف دیگر از روش آبکاری اغلب بر روی قطعات فولادی در فضای باز استفاده می شود. زیرا ارزان تر از سایر روش ها است. اندازه کریستال ها که در پوشش گالوانیزه در نظر گرفته می شود؛ جزء مشخصه های زیبایی است. با تغییر مقدار ذرات اضافه شده که می تواند ترکیبات ناهمگنی را تشکیل دهد. همچنین با تغییر روند خنک سازی در فرآیند تولید پروفیل فولاد گالوانیزه گرم ، امکان حرکت از یک سطح کاملا یکنواخت به سطحی با دانه هایی با قطر چند سانتی متر وجود دارد.


تولید پروفیل های فولاد گالوانیزه گرم

در این روش یک پوشش از زینک، روی، آهن یا مس ایجاد می شود. قطعات و پودر زینک در یک مخزن استوانه ای چرخان و سربسته قرار می گیرند. با افزایش دمای مخزن تا حدود 300 درجه سانتی گراد، قطعات فلزی زینک و آهن ترکیب شده و آلیاژی از همان فلز و زینک روی سطح قطعه موردنظر تشکیل می شود. در این روش برای آماده سازی نهایی سطح محصول به منظور صاف و نرم بودن آن، از روش shot blast استفاده می شود. این فرآیند به عنوان گالوانیزه خشک نیز شناخته می شود؛ زیرا از هیچ مایعی برای انجام کار استفاده نمی شود. این می تواند از مشکلات احتمالی ناشی از کمبود هیدروژن جلوگیری کند.

کانکت

Comments

Popular posts from this blog

بهترین کابل رابط پرینتر موجود در بازار ایران سال ۱۴۰۰

خرید دستگاه دوخت گونی از فروشگاه نخ سرکیسه