8 اشتباه در طراحی لوگو که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کرد

 با دسترسی و نفوذ اینترنت، افراد بیشتری نسبت به همیشه برند شما را تماشا می کنند.


یک لوگوی منحصر به فرد و به یاد ماندنی چیزی است که شرکت شما را متمایز می کند – و مهم است که پیام خود را به وضوح منتقل کنید.


اگرچه طراحی لوگو برای ارتقای کسب و کار شما به سطح بعدی بسیار مهم است، همیشه درست کردن آن آسان نیست. حتی موفق ترین سازمان ها نیز ممکن است اشتباه کنند.


در سال 2010، طراحی مجدد لوگوی گپ تنها پس از یک هفته معکوس شد و تغییر نام تجاری یاهو با موجی از واکنش مواجه شد.


چه به تازگی فرآیند طراحی را شروع کرده باشید و چه در حال اصلاح یک لوگوی موجود هستید، بسیاری از اشتباهات رایج طراحی لوگو وجود دارد که می توانید از آنها بیاموزید.


بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از دام‌ها و خطاهایی بیندازیم که طراحان لوگو قربانی آن‌ها می‌شوند – و در عوض چه کاری باید انجام دهید.


چرا طراحی لوگو بسیار مهم است؟

در حالی که لوگو تنها بخشی از استراتژی تبلیغاتی شماست، یکی از حیاتی ترین جنبه های هر برندی است که به درستی انجام می شود.


مشتریان بالقوه باید شرکت شما و شخصیت پر جنب و جوش آن را در نگاه اول درک کنند.


ساختن لوگوی عالی هرگز یک علم دقیق نیست. کار سخت، آزمایش و خلاقیت زیادی لازم است تا یک لوگویی که خلاصه ای از ماموریت شرکت شما باشد.


در حالی که فرمولی برای ایجاد یک لوگوی خوب وجود ندارد، بسیار مهم است که شما یک درک نظری اولیه از آنچه که یک طراحی قانع کننده است داشته باشید.


متعادل کردن رنگ، تصاویر و طراحی فونت برای انتقال پیام آسان نیست – اما می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست برای کسب و کار شما باشد.


اشتباهات طراحی لوگو که به هر قیمتی باید از آنها اجتناب کرد

وقتی همه چیز به این نتیجه می رسد، طراحی لوگوی شما یک سرمایه گذاری است.


سرمایه گذاری پول و زمان خود در اموال یا تجهیزات کافی نیست - باید به لوگوی خود توجه کنید تا به خوبی نشان دهنده کسب و کار شما باشد.


اگر لوگوی شما آماتور یا زشت به نظر می رسد، کسب و کار شما نیز چنین خواهد بود.


اجتناب از این اشتباهات در طراحی لوگو می تواند تمام تلاش شما را از بین برود.


1. انتخاب قلم ضعیف

وقتی صحبت از ایجاد یک لوگوی موفق به میان می آید، انتخاب فونت مناسب می تواند باعث ایجاد یا شکستن یک طراحی شود.


بالا رفتن از فونت ها فقط باعث می شود نام تجاری شما احمقانه یا غیرحرفه ای به نظر برسد. غیر معمول نیست که یک لوگو به دلیل انتخاب نامناسب فونت (مانند Comic Sans یا پاپیروس بدنام) شکست بخورد.


همه شرکت ها شخصیت های خاص خود را دارند – و فونت ها نیز دارای شخصیت هستند. شما باید شخصیت فونت مناسب را برای برند تجاری خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک فونت با دست طراحی شده در مقابل یک فونت جدی و پررنگ، حال و هوای متفاوتی ایجاد می کند و ویژگی های متفاوتی را منتقل می کند.


مدتی را صرف تحقیق در مورد فونت های مختلف کنید که با سبک شرکت شما مطابقت دارند. از امتحان کردن فونت های مختلف یا تغییر آنها برای مطابقت با نیازهای خود نترسید. شما حتی می توانید خود را ایجاد کنید!


2. بیش از حد مشغول

در حالی که ممکن است طراحی لوگو در رایان طرح وسوسه شوید تا جایی که می توانید در لوگوی خود بیفزایید، در طراحی زیاده روی نکنید.


پیچیدگی بیش از حد یا ترکیبی از تصاویر متضاد می تواند بیننده را منحرف کند و هدف برند شما را تضعیف کند.


سادگی کلید طراحی لوگوی شماست. در اینجا دلیل آن است:


تطبیق پذیری. شما می خواهید لوگوی شما همه کاره باشد. باید بتواند در اندازه های مختلف و برای رسانه های مختلف تکثیر شود بدون اینکه سبک یا معنای خود را از دست بدهد.

خاطره انگیز بودن وقتی بیننده ای به لوگوی شما نگاه می کند، شما می خواهید که به لوگوی شما بچسبد. به این ترتیب، زمانی که آنها به محصول شما فکر می کنند، لوگو و نام تجاری شما به ذهن خطور می کند. به خاطر سپردن و درک آن باید آسان باشد

تأثیر. تمام کاری که یک مشتری باید برای درک لوگوی شما انجام دهد این است که به آن نگاه کند. با یک نگاه، آنها باید درک کنند که شرکت شما چیست و چیست

سعی کنید آن را به ماهیت چیزی که شرکت شما نمایندگی می کند خلاصه کنید.


اضافه کردن بیش از حد به طرح می تواند خوانایی و شناخت برند لوگوی شما را از بین ببرد. شما می خواهید مطمئن شوید که طراحی شما ساده، تمیز و به یاد ماندنی است.


3. بیش از حد انتزاعی

یکی دیگر از اشتباهات لوگوی که باید از آن اجتناب کرد این است که با سادگی بیش از حد پیش برویم.


شما هنوز در تلاش هستید تا پیامی بسیار پیچیده را تنها با یک لوگو به مشتریان بالقوه خود منتقل کنید. تصور نکنید که بینندگان شما همیشه جاهای خالی را پر می کنند.


اگر کسی به لوگوی شما نگاه می کند و با احساس سردرگمی مواجه می شود یا در تلاش است تا قطعات را کنار هم قرار دهد، کار خود را انجام نداده اید. هدف خود را برای طراحی ساده و بدون از دست دادن هیچ هدفی در نظر بگیرید.


از افزودن جزئیات نترسید – برای رساندن پیام خود به چیزهای زیادی نیاز ندارید. تنها چیزی که لازم است چند جزئیات ساده در فونت، رنگ و فاصله تصویر است تا بیانیه ماموریت کسب و کار شما را به تصویر بکشد.


4. طراحی کپی

چیزی نیست که طراحی شما را سریعتر از کپی کردن یک رقیب موفق تر خراب کند.


خواه عمدی باشد یا نه، داشتن طرحی شبیه به لوگوی شرکت دیگر می تواند تلاش های بازاریابی شما را خراب کند. نه تنها غیرقانونی است، بلکه احتمالا دیر یا زود با شما تماس گرفته می شود.


فراتر از موضوع سرقت ادبی آشکار، اگر لوگوی شما بیش از حد شبیه به لوگوی رقیب شما باشد، در حال مقایسه با سایر برندها هستید. اگر یک لوگوی نام تجاری کاملاً قابل تشخیص وجود داشته باشد که به نظر می رسد

مشابه با شما – شرکت شما همان شرکتی خواهد بود که گرما را دریافت می کند.


البته، شما نمی توانید هر طرحی را در دنیا برای شباهت بررسی کنید. مطمئن شوید که نزدیکترین رقبای خود را برای هر پرچم قرمز قابل توجهی بررسی کنید.


5. تصاویر شطرنجی

هنگام طراحی یک لوگو، استفاده از یک برنامه گرافیکی برداری بسیار مهم است.


یک گرافیک برداری از نقاط دقیق ریاضی تشکیل شده است، به این معنی که طراحی در تمام رسانه ها و در هر اندازه ای سازگار خواهد بود.


جایگزین یک گرافیک شطرنجی است که از پیکسل ساخته شده است. این تصاویر را نمی توان در اندازه بزرگ کرد، به این معنی که لوگوی شما در اندازه بزرگتر به نظر می رسد بلوک و پیکسلی است.


از آنجایی که اکنون در حال ورود به عصر اینترنت و تلفن های همراه هستیم، مهم تر از همیشه این است که از مقیاس درست لوگوها در دستگاه های مختلف اطمینان حاصل کنیم. اجتناب از تصاویر شطرنجی به افراد کمک می‌کند تا لوگوی شما را در هر دستگاهی که استفاده می‌کنند مشاهده کنند.


به جای استفاده از Adobe Photoshop – که از تصاویر شطرنجی استفاده می کند – از جایگزینی مانند Adobe Illustrator یا Corel Draw استفاده کنید.


6. هدایت شده توسط روند

در حالی که ماندن در روند یک بخش ضروری از بازاریابی کسب و کار شما است، مرزی بین مد روز و کلیشه وجود دارد.


همه روندها در نهایت می آیند و می روند. یک لوگوی که به خوبی طراحی شده باشد باید بی انتها باشد – شما نمی خواهید بعد از چند سال یک لوگوی نامرتب و قدیمی داشته باشید.


حتی اگر باید از آخرین روندها آگاه باشید، مجبور نباشید به آنها پایبند باشید.


تکیه بیش از حد به روندها یک اشتباه بزرگ برای لوگوی شماست. در عوض، سعی کنید روی هویت بصری خود به عنوان یک تجارت تمرکز کنید. سعی دارید چه چیزی را به مشتریان خود منتقل کنید؟ شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید و چه ارزش هایی دارید؟


طراحی لوگوی منحصراً بر اساس آخرین روندها ممکن است در حال حاضر کارساز باشد، اما به سرعت در بین مخاطبان هدف شما از بین می رود.


7. رنگ های متضاد

یافتن تعادل رنگ مناسب در لوگوی شما می تواند به اندازه انتخاب فونت مناسب بسیار مهم باشد.


اگر رنگ‌های شما با پیام شرکت شما مطابقت نداشته باشد یا ترکیب رنگ‌ها کارساز نباشد، لوگوی شما به‌هیچ‌وجه ناهموار و نامرغوب خواهد شد.


بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که در ابتدا به طور کلی از رنگ پرهیز کنید. این بدان معنا نیست که لوگوی شما باید بی رنگ باشد، اما ممکن است ایده خوبی باشد که طراحی خود را سیاه و سفید شروع کنید.


هنگامی که به یک مفهوم و طرح قوی رسیدید، وقت آن است که رنگ را اضافه کنید.


تا آن زمان شما از قبل شکل لوگوی خود را خواهید داشت و خواهید دانست که می خواهید چه ایده ای را منتقل کنید. در این مرحله، می‌توانید چند رنگ مختلف را امتحان کنید تا زمانی که به رنگی که واقعاً با طرح شما مطابقت دارد، برسید.


8. قصد نامشخص

در زیر فونت، تصویر، و رنگ، حسی از قصد وجود دارد.



منبع

Comments

Popular posts from this blog

بهترین کابل رابط پرینتر موجود در بازار ایران سال ۱۴۰۰

فروش پروفیل گالوانیزه در شرکت کانکت

خرید دستگاه دوخت گونی از فروشگاه نخ سرکیسه